PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : arka teker kilitlenmesi



ганник
08.Ağustos.2014, 12:43
Herkese merhaba,
Yavaşlamak üzere iken iki sefer başıma şöyle bir olay geldi. (Gerçi iki olay arasında bir yıl gibi bir vakit var) Sanki arka fren kilitleniyor gibi oluyor, yada aniden arka frene basmışım gibi oluyor ve sonucunda da arka teker kayıyor ve ben kendimi yerde buluyorum. Fren sıkmadığıma , vites düşürmediğime de eminim... Motor 150 lik ve daha 2500 km de. Şimdiden tüm yorumlar için teşekkürler , kazasız belasız iyi sürüşler...

A. Emre GÜVEN
08.Ağustos.2014, 12:50
hemen geri çalıştırınca yine kitleniyor ise arka fren balataların ısınmadan dolayı kilitleniyordur. ısınma da sürekli sürtünmeden kaynaklıdır diye bir tahminim var

Emrehan
08.Ağustos.2014, 12:51
Arka göbek rulmanı veya zincirden kaynaklı olabilir.

Yavaşlarken olması da rulmanda veya zincirde aksayan kısmı çevirmeye teker dönüş hızının yetmemesinden kaynaklanıyordur.

CELİL
08.Ağustos.2014, 13:33
Arka fren klaperi kitliyor olabilir veya arka tekerleğin aktarma sisteminde bir terslik var bu durum çok teklikeli servise göster kontrol etsinler 8)

inancalio
08.Ağustos.2014, 13:48
Diğer açıklamalara ek olarak şöyle bir tahminde yapabiliriz:
Yavaşlarken fazladan vites küçültüyorsundur; daha düşük viteste motorda hala yüksek tork varkende debriyajı bıraktığında arka tekerlek aniden tekrar yolu kavrıyordur. Bu kavrama anı arka tekerleğin yolu tutmasından ötürü anlık bir arka fren gibi hissedilir. Bu ani kavrama ile motorun tüm dengeleri (ağırlık oranları ve jiroskopik dengeler) alt üst olur. Kavrama anından sonra arka teker tekrar yola güç aktardığı için motosiklet sürücüsünü üstünden atmaya varacak kadar savrulur. Daha düşük hızlarda basit düşmeye, yüksek hızlarda 'High side' denen üstten aşırtmalı en tehlikeli düşüşe sebep olur...

ганник
08.Ağustos.2014, 15:38
Tüm yorumlar için cok teşekkür ederim. Her zaman olmadığından bende yorum yapamıyorum...Bereket versin yüksek hızda hic olmadı. Servise de en kısa sürede gideceğim... Bir gelişme olursa buradan yazarım...Motorda sürekli bir şeyler çıkması her ne kadar hepsi de ufak tefek seyler olsa da hos olmuyor. Etraftan da cin mali degilmi normaldir laflarina maruz kalmak daha da kotu oluyor. :(

ozguralic
08.Ağustos.2014, 15:42
Etrafındakiler toplanıp bir Türk malı motor yaparlarsa alır bineriz 8)

biraz özen gerektiriyor ama parasını hakediyor.

Tanju Mayda
09.Ağustos.2014, 04:25
Etrafındakiler toplanıp bir Türk malı motor yaparlarsa alır bineriz 8)

biraz özen gerektiriyor ama parasını hakediyor.

İşte budur kardeşim,
Bence yazılabilecek en güzel şey:)
Tebrik ederim:)

Tanju Mayda
09.Ağustos.2014, 04:31
Diğer açıklamalara ek olarak şöyle bir tahminde yapabiliriz:
Yavaşlarken fazladan vites küçültüyorsundur; daha düşük viteste motorda hala yüksek tork varkende debriyajı bıraktığında arka tekerlek aniden tekrar yolu kavrıyordur. Bu kavrama anı arka tekerleğin yolu tutmasından ötürü anlık bir arka fren gibi hissedilir. Bu ani kavrama ile motorun tüm dengeleri (ağırlık oranları ve jiroskopik dengeler) alt üst olur. Kavrama anından sonra arka teker tekrar yola güç aktardığı için motosiklet sürücüsünü üstünden atmaya varacak kadar savrulur. Daha düşük hızlarda basit düşmeye, yüksek hızlarda 'High side' denen üstten aşırtmalı en tehlikeli düşüşe sebep olur...

Baba bence olay budur,
Ancak arkadaşın yavaşlarken fazladan vites küçültmesi ihtimali olabilrmi diye düşünüyorum.Eğer öyleyse yazdıkların tıpatıp aynen doğru.

1 yıl ara ile olması ise ayrı bir olay.
Bu yüzden bence farkında olmadan fazladan vites küçültmüş.

ганник
11.Ağustos.2014, 09:57
Herkese günaydın ve yorumlar için teşekkürler... Vites düşürmediğime şöyle eminim motoru tekrar çalıştırıp gitmeye çalışırken 3. viteste olduğumu farkettim ve vitesi düşürdüm :(

solamnic
09.Ağustos.2017, 14:16
Merhaba, bu konuyla ilgili bir gelişme oldu mu?