Ne yazıkki birçoğumuz hava şartları dolayısıyla bir süre motosikletimizi kullanamayacağız.Peki bu 2-3 aylık sürede motosikletimizi nasıl muhafaza etmeliyiz..!
*- Öncelikle muhafaza edeceğimiz yer belirlenir ve gerekli ekipmanları hazırlanır
Elektrik motorları ve ısıtıcılar çalışmaları esnasında ozon üretirler ve ozon lastiklerimizin baş düşmanlarındandır. Bu yüzden, motosikletimizi ozon kaynaklarından uzak bir yerde muhafaza etmeliyiz.
Motosikletimizi koyacağımız zeminin toprak bir zemin olmaması da tercih sebebi olmalıdır. Toprak zeminler kış boyunca yağan kar ve yağmurun nemini toplayıp sizin motosikletinizin üzerine yağdıracaktır. Kış sonunda motosikletinizin pas içinde olmamasını istiyorsanız kuru, nemsiz bir yerde muhafaza etmelisiniz.
*- Benzin deposu tamamen doldurulur
Motosikletimizi garajımıza (saklayacağımız yer) koyarken depoyu fullemeyi unutmuyoruz benzin deposunun boş kalan kısmı uzun süre sonra oksijenle temas ettiğinden oksitlenip paslanır, bilginize.
*- Yağ değişimi
Motosikletimizi kış uykusuna yatırmadan önce alacağımız belki de en önemli önlem, yağ değişimi olacaktır. Kullanacağınız yeni yağı mümkün olduğunca ucuz almaya çalışın. Çünkü bu yağı, bahar geldiğinde tekrar boşaltacak ve kaliteli yağımızı dolduracağız. Yeni yağımızı da doldurduktan sonra motorumuzu çalıştırıyoruz ve 1-2 dakika çalışır durumda bekliyoruz. Bu sayede yeni koyduğumuz yağ, motorun içindeki eski yağın yerini tamamen alabiliyor. Bunu da yaptıktan sonra motorumuzu kış uykusuna yatacağı yere koyuyoruz.
*- Motosikletimizin yerden temasını keselim
Motosikletimizde orta ayaklık varsa, bunu kullanarak motosikletimizi bırakıyoruz. Hatta mümkünse lastiklerin altına uygun tahtalar hazırlayarak zeminle temasını kesiyoruz. Ancak motorunuzun orta ayaklığı yoksa, motorunuzu dikey konumda tutmak ve yerden kaldırmak için ilginc materyaller kullanmanızı tavsiye etmiyoruz. Motoru yerden keseyim derken düşmesini kimse istemez. Eğer bunu yapamıyorsanız, motorunuzu kış boyunca en azından haftada bir kere bulunduğu yerden 1 metre kadar hareket ettirerek uzun süre zemine lastiğin aynı bölgesinin temas etmemesini sağlıyoruz
*- Akünün çıkarılması ve doldurulması
Kış boyunca yatacak olan motorunuzun aküye ihtiyacı olmayacaktır. Akümüzün daha stabil sıcaklıkta muhafazası için onu çıkarıp eve goturmemizde fayda var. Akünün içindeki sıvı donduğunda, diğer sıvılar gibi genleşeceği için akünün çatlamasına ve kullanılmaz duruma gelmesine neden olabilir. Yok eğer motoru muhafaza edeceğimiz yer sıcak diyorsanız aküyü sökmek zorunda değilsiniz. Ancak bakımı ve temizliği nedeniyle sökmenin size hiçbir zararı olmayacak, faydası olacaktır. Ayrıca akümüzün şarjını da dolu tutmamız iyi olur.
*- Motosikletin temizlenmesi, kurutulması ve parlatılması
Motosikletimizi yıkamak için sabunlu bir kova su yada motosikletler için üretilmiş şampuanlardan kullanabilirsiniz. Motosikletimizi kesinlikle basınçlı su pompaları ile yıkamıyoruz. Basınçlı suyun motorun aksamına zarar verebileceğini unutmayın. Motosikletimizi iyice yıkadıktan sonra iyice kurulamalıyız. Motor kısmı sıcaksa kendiliğinden kuruyacaktır. Ancak ıslak ve nemli kalan diğer parçaları kurulamaya özen gösterin. Motosikletimizin boyalı, kromajlı kısımlarını da gerekli koruyucular ya da parlatıcılar ile temizlersek, kış boyunca paslanma ihtimalini minimuma indirmiş oluruz.
*- Motosikletin örtülmesi
Motosikletimizi yıkadıktan sonra iyice kurutmalıyız. Daha sonra motorun üzeri "nefes alabilen" kumaş bir örtü ile örtülmelidir. Eğer motorumuzu kapalı bir yerde bırakamadık ve yağışa karşı da koruma istiyorsak, bu amaç için üretilmiş özel örtülerden kullanmalıyız. Motorumuzu tamamen naylon bazlı ve hava geçirmeyen bir örtü ile kaplarsak motosikleti kullanma vaktiniz geldiğinde şok olursunuz çünki büyük ihtimalle metal aksamı pas tutacaktır.
Motosikletinizi kış boyunca bu şekilde koruyabilirsiniz.Sezon açıldığındada burda olursam kullanıma nasıl hazırlayacağımızı anlatıcam.Hepinize kolay gelsin...